Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole.
Kučerová Císlerová, Marie ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole" se zabývá analýzou školního preventivního programu před a v průběhu pandemie Covid-19. Práce je strukturovaná do dvou částí. První, teoretická část se věnuje základním pojmům, jako je například prevence, preventivní program, metodik prevence a další. Druhá, praktická část popisuje realizované výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou krocích. Nejprve proběhla analýza preventivního programu. Především byla věnována pozornost změnám, vývoji, procesu tvorby a příčinám změn v daném programu v průběhu posledních 3 let. Následoval hloubkový rozhovor s metodičkou prevence, který doplnil, ale také objasnil přístupy a změny v programech prevence. Právě období distanční výuky poukázalo na aspekty vedoucí ke změnám v preventivních programech na vybrané škole, ale také na jistou nepřipravenost při prevenci rizikového chování v jiném prostředí. Změny na základě analýzy a rozhovoru jsou shrnuty v závěrečné části práce. Práce by mohla být jistým vodítkem k tvorbě preventivního programu rizikového chování v případě realizace výuky distanční formou.
Činnost metodiků prevence na vybraných středních školách
Pokorná, Zlata ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Činnost metodiků prevence na vybraných středních školách. Cílem práce je porovnat Preventivní programy vybraných středních škol, na co klade jaká škola důraz v oblasti primární prevence a sledovat jaké jsou cesty ke splnění bodů Preventivního programu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy v oblasti primární prevence rizikového chování mládeže. Poukazuje na systém prevence ve školství v České republice a stručně definuje všechny oblasti rizikového chování dětí a mládeže, se kterými školní metodik prevence pracuje. Hlavní pozornost je zaměřena na pozici školního metodika prevence, popisuje jeho postavení ve školství a umístění do legislativního rámce v pracovní oblasti. Dále vymezuje náplň jeho činnosti, rozděluje konkrétní typy činností a jejich specifika. Definuje dokument Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Preventivní program, zabývá se konkrétními druhy a formami preventivních programů/aktivit na středních školách a mimoškolními preventivními programy/aktivitami. Pro kvalitativní výzkum praktické části této práce byla využita metoda strukturovaného rozhovoru s jednotlivými školními metodiky prevence na třech vybraných středních školách různého zaměření. Jednotlivé rozhovory byly...
Prevence rizikového chování
Nováková, Zuzana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce s názvem "Prevence rizikového chování" se zabývá zkoumáním vzájemné propojenosti a spolupráce třech profesních skupin a mapuje jejich získané zkušenosti a názory v oblasti rizikového chování dětí a mladistvých. Zvolenými respondenty je skupina metodiků prevence působících na základních školách, sociálních pracovníků Orgánu sociálně- právní ochrany dětí a skupina vzdělaných profesionálních lektorů primární prevence rizikového chování. Teoretická část se věnuje přesným definicím a teoretickým konceptům rizikového chování, dále popisuje jednotlivé formy a druhy prevence a v závěru uvádí zákonné úpravy u vybraných základních předpisů. Empirická část obsahuje zpracování a vyhodnocení dotazníkového šetření, které proběhlo sběrem dat s výše uvedenými skupinami respondentů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.